fredag, december 28

Känner mig speciell

I onsdags var jag och liten på IKEA med syster och familj. Jag skulle köpa plastlådor för förvaring i krypvinden samt ett nytt skrivbord till mig och älsklingen.

Bild från IKEA

Lådorna fanns det gott om och vi fyllde upp bilen med de. Skrivbordet var det värre med. Det var slut och det stod som utgående vara.
Först pratade jag med killen som stod på hjälpdisken i lagret. Han kunde inte mycket tyvärr. Jag visste ju mer än han även om han slog i alla möjliga system på sin dator.
Denna gången gav jag inte upp utan krånglade mig tillbaka upp till avdelningen och pratade på nytt med tjejen där. Hon sökte i sin dator men tyckte det var något där som inte helt stämde. Jag hade sett ett skrivbord under trappan i entren och undrade om jag inte kunde få köpa det bara eftersom varan var utgående. Det beslutet kunde hon inte ta den dagen men jag kunde lämna mitt mobilnummer så skulle de undersöka saken och ringa tillbaka.
Lämnade mitt nr men hade inte stora förhoppningar om att de skulle ringa. Snacka om att jag blev överraskad när jag var på väg inte i affären efter jobbet och mobilen ringde. "hej, det är från IKEA".
"javisst kunde jag få köpa utställningsexet". Tjoho.

Nu har jag ordnat så att min syster kommer ner och hjälper mig bära. Hennes man ville följa med och självklart är ett par extra händer välkomna. Pappa erbjöd sig komma upp efter han varit på gymmet imorgon och hjälpa mig byta till vinterdäck på släpet. Just ja, hade vi bara sommardäck på det...
Sen erbjöd pappa och L att de kunde ha lilleman medans vi åkte och hämtade skivbordet. Får se hur det blir. Liten älskar att åka till IKEA och det kan bli svårt att få han att stanna hemma. Tar det då.

Jag är lyckligt lottad som har folk kring mig som bryr sig om mig och hjälper när det behövs.

Mamma finns där mest av alla men det är skönt att kunna variera sig så man inte känner att man utnyttjar för mycket. Har redan bokat barnvakt på nya året för att umgås med min syster en hel kväll. Det var allt för länge sedan nu.

Inga kommentarer: